Kamila DRDLÍKOVÁ

Master's thesis

Metodická doporučení pro učitele k výuce anglického jazyka žáků 1. a 2. tříd ZŠ

Methodological recommendations for English language teachers of pupils in 1st and 2nd year of Primary school
Abstract:
V teoretické části diplomové práce se zabýváme definicí mateřského a cizího jazyka a dále vhodným obdobím pro začátek výuky cizímu jazyku. Pozornost zde věnujeme tzv. kritickému období pro výuku cizích jazyků. V dalších kapitolách se zaměřujeme na charakteristiku žáků mladšího školního věku a jejich fyzického, psychomotorického a kognitivního vývoje. Následovně uvádíme možné výhody a úskalí ve výuce …more
Abstract:
In the theoretical part of the diploma thesis, we deal with the definition of mother tongue and foreign language, and then the appropriate time for the beginning of learning a foreign language. Here we pay attention to the so-called critical period for teaching foreign languages. In the next chapters, we focus on the characteristics of younger school age pupils and their physical, psychomotor and cognitive …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 3. 2023
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: doc. PaedDr. Jaromíra Šindelářová, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

DRDLÍKOVÁ, Kamila. Metodická doporučení pro učitele k výuce anglického jazyka žáků 1. a 2. tříd ZŠ. Ústí nad Labem, 2023. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta