Klára Vlachynská
Master's thesis
Vývoj privátních značek v České republice
Development of private labels in the Czech republic
Abstract:
Cílem této diplomové práce je analýza minulého a současného vývoje trhu privátních značek v České republice. Na tomto základě pak stanovení budoucích možných trendů vývoje s doporučením pro jednotlivé tržní subjekty. První teoretická část se zabývá úvodem do oblasti retail managementu. Jsou zde vymezeny důležité termíny související s privátními značkami. Následující část je věnována stručnému úvodu …moreAbstract:
The aim of this thesis is to analyse past and present development of market of private labels in the Czech republic. Pursuant to this purpose of possible future trends with recommendation for individual market subjects. The first theoretical part is based on introduction to retail management. There are defined important concepts related to private labels. The next part is dedicated to summary of market …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 3. 2012
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/35075
Thesis defence
- Date of defence: 12. 2. 2013
- Supervisor: Oldřich Vávra
- Reader: Kateřina Halaštová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/35075
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Brand management privátních značek maloobchodních řetězců v ČR
Ondřej Marček -
Enhancing Customer Loyalty with Private Label Brands – Factors Influencing Success in the Health and Beauty Retail Industry
Charlotte Segebarth -
Antecedents of successful private label business in the Czech retail environment
Iuliia Trofimchuk -
Aktuální trendy globalizace kamenného maloobchodu
Marek Míča