Ing. Antonín Kühtreiber

Bachelor's thesis

Vývoj herních aplikací s využitím OpenGL

Development of game applications by using OpenGL
Abstract:
Práce se zabývá problematikou vývoje počítačových her, konkrétně typu vesmírný simulátor. Teoretická část se zabývá primárně seznámením s multiplatformní knihovnou OpenGL a knihoven používaných často ve spolupráci s OpenGL, ale i některými dalšími knihovnami a technologiemi užívanými v profesionální sféře při vývoji počítačových her. Praktická část se pak zabývá samotným vývojem herní aplikace v programovacím …more
Abstract:
This thesis deals with the development of computer games. It specifically deals with space simulator. The theoretical part basically concentrates on the multiplatform library OpenGL, libraries that are usually used in conjunction with OpenGL, other libraries and the technology used in the professional field in the development of computer games. The practical part focuses on the development of game …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 8. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 9. 2012
  • Supervisor: Ing. Petr Veselý

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Kühtreiber, Antonín. Vývoj herních aplikací s využitím OpenGL. Pardubice, 2012. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta elektrotechniky a informatiky

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta elektrotechniky a informatiky

University of Pardubice

Faculty of Electrical Engineering and Informatics

Bachelor programme / field:
Information Technology / Information Technology

Theses on a related topic