Využití metody VOKS ( Výměnný obrázkový komunikační systém ) při rozvoji komunikačních schopností u dětí s poruchou autistického spektra a u dětí s mentální retardací – Eva HOUŠKOVÁ
Eva HOUŠKOVÁ
Bakalářská práce
Využití metody VOKS ( Výměnný obrázkový komunikační systém ) při rozvoji komunikačních schopností u dětí s poruchou autistického spektra a u dětí s mentální retardací
The application of RPSC (Reciprocal pictorial system of communication) in order to improve functional communication of children with disorder of autistic spectrum and children with mental retardation.
Anotace:
Bakalářská práce se zabývá možností využití Výměnného obrázkového komunikačního systému u dětí s poruchami autistického spektra a u dětí s mentální retardací. VOKS je nová forma alternativní a augmentativní komunikace, která přispívá k rozvoji funkční komunikace. V práci předkládám dvě kazuistiky žáků, kteří v současné době aktivně používají Výměnný obrázkový komunikační systém. Za tu dobu, co oba …víceAbstract:
The thesis is concerned with the posibility of RPSC (Reciprocal pictorial system of communication) application for children with disorders of autistic spectrum and children with mental retardation. RPSC is a new form of alternative and augmentative communication that improves the functional communication. The case reports that are submitted in thesis show two pupils who use RPSC actively at the present …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 10. 4. 2009
Zveřejnit od: 10. 4. 2009
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 18. 5. 2009
- Vedoucí: Mgr. Dagmar Dedrle Vavrošová
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
HOUŠKOVÁ, Eva. \textit{Využití metody VOKS ( Výměnný obrázkový komunikační systém ) při rozvoji komunikačních schopností u dětí s poruchou autistického spektra a u dětí s mentální retardací}. Online. Bakalářská práce. Ostrava: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta. 2009. Dostupné z: https://theses.cz/id/tcrit6/.
Jak správně citovat práci
HOUŠKOVÁ, Eva. Využití metody VOKS ( Výměnný obrázkový komunikační systém ) při rozvoji komunikačních schopností u dětí s poruchou autistického spektra a u dětí s mentální retardací. Ostrava, 2009. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 10.4.2009
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 10. 4. 2009 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakultaOSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Alternativní a augmentativní komunikace u dětí s těžkým mentálním a kombinovaným postižením
Jitka KUČEROVÁ -
Nové možnosti a přístupy v aplikaci alternativní a augmentativní komunikace
Tereza MRÁZKOVÁ -
Využití metod alternativní a augmentativní komunikace u dětí s autismem a mentálním postižením
Tereza Kulhánková -
Využití alternativní a augmentativní komunikace u žáků na základní škole speciální a v domově pro osoby se zdravotním postižením
Taťána Mohelníková -
Využití metod alternativní a augmentativní komunikace v Mateřské škole a Základní škole speciální NONA v Novém Městě nad Metují
Renáta Kollertová -
Možnosti a využití technických pomůcek, aplikací pro alternativní a augmentativní komunikaci ve vybraných speciálně pedagogických centrech
Vendula MARZINOVÁ -
Využití výměnného obrázkového komunikačního systému a znaků ze znakového jazyka u žáka se sluchovým a přidruženým mentálním postižením
Barbora Rýdlová -
Komunikace žáka se speciálními vzdělávacími potřebami
Barbora Finková