Markéta Šebková

Master's thesis

Design vizuálního stylu vybrané kulturní instituce s praktickým návrhem změn

Modrý kocour Theater Festival’s brand design evaluation with a practical example of new design
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá firemním designem jakožto subsystémem firemní identity. Teoretická část definuje firemní identitu a image a dále se soustřeďuje na firemní design neboli jednotný vizuální styl. Charakterizuje, jak vhodně využívat typografii, barvy, tvary a kompoziční uspořádání při logotvorbě. Tyto poznatky jsou poté prakticky využity pro analýzu a zhodnocení vizuálního stylu divadelního …more
Abstract:
This master’s thesis deals with theory of brand design as a subsystem of a corporate identity. The theoretical part defines the terms corporate identity, and image and then focuses on unified brand design. Further it describes how to use colors, shapes, typography, and compositional arrangements to create a unique logo. This knowledge is used to analyze and evaluate the Modrý kocour theater festival …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 9. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 8. 2018
  • Supervisor: Stanislav Horný
  • Reader: Zbyněk Černý

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/74844