Mezijazyková interference a její psycholingvistické aspekty – Bc. et Bc. Denisa Burdychová
Bc. et Bc. Denisa Burdychová
Master's thesis
Mezijazyková interference a její psycholingvistické aspekty
Language interference and its psycholinguistic aspeczs
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá jazykovou interferencí a jejími psycholingvistickými aspekty, s důrazem na interferenci mezijazykovou. Autorka se zaměřuje na fenomén mezijazykové interference především v souvislosti s procesem osvojování druhého jazyka, dále se věnuje i interferenci u bilingvních jedinců. V práci jsou představeny definice interference, autorka rovněž uvádí kategorie či typy interference …moreAbstract:
This thesis deals with linguistic interference and its psycholinguistic aspects, with an emphasis on cross-language interference. The author focuses on the phenomenon of interlingual interference, especially in connection with the process of second language acquisition and bilingualism. The work introduces the definition of interference and it also attempts to introduce categories or types of interference …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/xlwd0/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2015
- Supervisor: Mgr. Elena Krejčová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Oxana Čmelíková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Philology / Philological Area Studies
Theses on a related topic
-
Interference v překladech německých rodilých mluvčích do angličtiny
Tereza KUČEROVÁ -
Lexikální neekvivalence jako negativní interference při osvojování španělštiny.
Eva HORTVÍKOVÁ -
Vliv vícejazyčného prostředí na osvojování češtiny jako druhého jazyka u dětí
Kateřina Müllerová -
The use of the mother tongue in English language lessons for grammar school students
Pavla Šaldová -
Teachers' Usage of the Mother Tongue and the Target Language in English Lessons: a Comparative Study
Anna Plešingerová -
The Use of the Mother Tongue in Student Teachers' Reflective Journals
Kristýna Hálová -
Analýza vztahu cílového a mateřského jazyka ve výuce německého jazyka na základní škole
Jana Hagen -
The comparison of teacher’s usage of the mother tongue and English language in English lessons
Dana Ševčíková