Problematika finacování divadel malých forem se zřetelem k organizaci BURANTEATR – Bc. Stanislava Hrabcová
Bc. Stanislava Hrabcová
Master's thesis
Problematika finacování divadel malých forem se zřetelem k organizaci BURANTEATR
The Issue of Financing Small Forms Theatres with Regard to Organization BURANTEATR
Abstract:
Předmětem diplomové práce je problematika financování současné kultury, speciálně umělecké produkce divadel. První část práce se zabývá filozofií moderního a současného umění ve vztahu ke společnosti. Druhá část popisuje současný vztah financování kultury, především ze strany veřejné moci. Poslední oddíl práce tvoří marketingový plán brněnského divadla BURANTEATR, který vychází z teoretické části práce …moreAbstract:
The subject of this thesis is issue of funding current culture, especially art production of theatre. The first part deals with philosophy of modern and contemporary art in relation to society. The second part describes current situation of culture financing, especially from public sources. The final part of this thesis consists in marketing plan of theatre BURANTEATR in Brno, based on the theoretical …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 1. 2012
Identifier:
https://is.muni.cz/th/fwb53/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 6. 2012
- Supervisor: Mgr. Simona Juračková, Ph.D.
- Reader: Mgr. Simona Škarabelová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HRABCOVÁ, Stanislava. \textit{Problematika finacování divadel malých forem se zřetelem k organizaci BURANTEATR}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Arts. 2012. Available from: https://theses.cz/id/thlizu/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Culture Management
Theses on a related topic
-
Analysis of the marketing activities of the INEX-SDA non-profit organization
Michaela Zusková -
TED - myšlenky, které stojí za to šířit. Analýza organizace a studie příležitosti pro uspořádání lokální konference.
Stanislav Čaban -
Státní příspěvek politickým stranám v ČR a v zahraničí
Michal Legemza -
Státní programy podpory malého a středního podnikání – dotace, subvence, pobídky
Martin Hovorka -
Marketing divadla
Margarita Salimova -
Marketingová strategie ochotnického divadelního spolku Filosofické divadlo
Radka Zídková -
Online marketing kulturního sektoru. Návrh online marketingové strategie vybraného divadla
Olga Havlíčková -
The Internal Image of the Zlín Municipal Theatre: A Marketing Study
Denisa Velešíková