Lenka Schejbalová
Master's thesis
Brand management vybrané značky
Brand management- The process of managing the brand Maybelline New York in the fragrance market
Abstract:
Práce se zabývá tématem brand managementu, konkrétně řízením značky při rozšíření výrobkové řady. Vybranou značkou, na kterou je proces brand managementu prakticky aplikován, je Maybelline New York, spotřební kosmetická značka náležící do portfolia firmy L'Oréal. Cílem práce je navrhnout a popsat proces řízení této značky při extenzi na trh parfémů. Praktická část zahrnuje sekundární výzkum (analýza …moreAbstract:
Thesis deals with the topic of brand management, specifically brand management of the product line extension. The selected brand for the practical application of the process of brand management is Maybelline New York, consumer cosmetic brand belonging to the company's portfolio of L'Oréal. The goal is to design and describe the process of management of this selected brand for the extension in the fragrance …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 12. 2009
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/23279
Thesis defence
- Date of defence: 30. 8. 2010
- Supervisor: Přemysl Průša
- Reader: Lucie Příhodová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/23279
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
The Impact of the Covid 19 Pandemic on Maybelline New York’s Brand Strategy in the Czech Market
Terézia Grelnethová -
Vnímanie online komunikácie značky Maybelline New York v ČR z pohľadu generácie Z
Vanessa Homolyová -
Komunikační strategie značky Maybelline New York
Martina Grauerová -
Marketing Management and marketing planning
Kristina Zhitnova -
Uvedení nového produktu značky Giorgio Armani na trh parfémů
Kateřina Paterová -
Způsob argumentace přesvědčování v reklamě- Reklamní kampaň při uvedení nového parfému na trh
Kristýna Houbová -
Návrh PPC kampaní pro vstup e-shopu na zahraniční trh
Ivana Štěpánová -
Analýza nákupního chování na trhu parfémů
Daniela Krčová