Bc. Matouš Procházka
Master's thesis
Vykreslování trávy v reálném čase
Real-time Grass Rendering
Abstract:
Cílem práce bylo popsat techniky pro vykreslení trávy v reálném čase, jednu z nich vybrat a implementovat tuto metodu do prostředí používaného pro vývoj her. Součástí cíle bylo přidání efektivního rozmístění trávy. Vybranou techniku jsem implementoval do Unreal Enginu a vytvořil jsem plugin, který umožňuje vývojářům umístit trávu do vybrané scény. Rovněž jsem vyhodnotil rychlost vykreslení mého řešení …moreAbstract:
The goal of this thesis was to describe real-time techniques for grass rendering, choose one of them, and implement the chosen technique within a framework used for game development. The part of the goal was also to add effective grass distribution. I have implemented a selected technique within the Unreal Engine and created a plugin that allows the developers to distribute grass in the chosen environment …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 5. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/x4oux/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2020
- Supervisor: Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
- Reader: prof. Ing. Jiří Sochor, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatikyMasaryk University
Faculty of InformaticsMaster programme / field:
Informatics / Computer Graphics
Theses on a related topic
-
GPU-based Poisson disk sub-sampling
Marek Horský -
Poisson-disk Sub-sampling for 3D Scans of Human Faces
Karol Kováč