Bc. Helena Leszczynska

Master's thesis

Projektivní techniky v marketingovém výzkumu

Projective Techniques in Marketing Research
Abstract:
Diplomová práce popisuje etapy marketingového výzkumu, jaké jsou jeho náležitosti a kritéria pro správné vyhodnocení a prezentaci výsledků. Dále zobrazuje možné druhy výzkumů a porovnává především kvantitativní a kvalitativní výzkum. Další kapitola se zabývá metodami sběru primárních informací, tedy pozorováním, dotazováním a experimentem. Projektivní techniky, jejich popis a následné uvedení příkladů …more
Abstract:
This thesis describes the stages of marketing research, what are the requirements and criteria for a proper evaluation and result presentation. It also displays possible kinds of survey and mainly compares quantitative and qualitative research. Another chapter handle with the methods of collecting primary data - observation, questioning and experiment. Projective techniques, their description and application …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 31. 10. 2014
  • Supervisor: Mgr. Michal Tomčík, PhD.
  • Reader: doc. Ing. Anna Klosová, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication