Eva Rojíková

Bachelor's thesis

Greenwashing v oděvním průmyslu

Greenwashing in the clothing industry
Abstract:
Tato práce se věnuje globálním hodnotovým řetězcům v oděvním průmyslu a ve spojitosti s tím také otázce udržitelnosti. Cílem práce je analyzovat hodnotový řetězec společnosti H&M z pohledu udržitelného a enviromentálního přístupu, primárně se zaměřením na sociální oblast ve fázi výroby. Závěrem analýzy je určeno, zdali kampaň H&M je greenwashing, či nikoliv.
Abstract:
This work deals with global value chains in the clothing industry and their connection with sustainable development. The main goal is to analyze the value chain of H&M from the perspective of a sustainable and environmental approach, primarily focusing on the social area of production. The conclusion of the analysis is to determine whether the H&M campaign is greenwashing.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 6. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 5. 2020
  • Supervisor: Jana Vlčková
  • Reader: Monika Smělá

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/79236