Šárka Menšíková

Master's thesis

Analýza masmediální komunikace vybraných výrobců kolových nápojů na českém TV trhu

Analysis of mass media communication of selected manufacturers of cola-based drinks on Czech TV market
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu masmediální komunikace třech výrobců kolových nápojů, kterými jsou Kofola, Coca-Cola a Pepsi. Jejím cílem je podat ucelený přehled o masmediální komunikaci, zmapovat průběh marketingových kampaní v televizi a porovnat činnost hlavních hráčů v kategorii kolových nápojů na českém televizním trhu v období 2010-2015. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část …more
Abstract:
This master's thesis is focused on the analysis of mass media communication of three manufacturers of cola-based drinks, which are Kofola, Coca-Cola and Pepsi. Its aim is to provide a comprehensive overview of mass media communication, to map the progress of marketing campaigns on television and to compare activities of key players in the category of cola-based drinks on Czech television market at …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 6. 9. 2017
  • Supervisor: Michal Novák
  • Reader: Tomáš Kincl

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/71238