Analýza masmediální komunikace vybraných výrobců kolových nápojů na českém TV trhu – Šárka Menšíková
Šárka Menšíková
Master's thesis
Analýza masmediální komunikace vybraných výrobců kolových nápojů na českém TV trhu
Analysis of mass media communication of selected manufacturers of cola-based drinks on Czech TV market
Abstract:
Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu masmediální komunikace třech výrobců kolových nápojů, kterými jsou Kofola, Coca-Cola a Pepsi. Jejím cílem je podat ucelený přehled o masmediální komunikaci, zmapovat průběh marketingových kampaní v televizi a porovnat činnost hlavních hráčů v kategorii kolových nápojů na českém televizním trhu v období 2010-2015. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část …moreAbstract:
This master's thesis is focused on the analysis of mass media communication of three manufacturers of cola-based drinks, which are Kofola, Coca-Cola and Pepsi. Its aim is to provide a comprehensive overview of mass media communication, to map the progress of marketing campaigns on television and to compare activities of key players in the category of cola-based drinks on Czech television market at …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2016
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/71238
Thesis defence
- Date of defence: 6. 9. 2017
- Supervisor: Michal Novák
- Reader: Tomáš Kincl
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/71238
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Vývoj masmediální komunikace energetických nápojů v letech 2010 až 2015 se zaměřením na televizní reklamu
Kamila Mošnová -
Kvantitativní analýza televizní reklamy řetězců drogistického zboží
Aidana Kostenko -
Marketing strategy of Coca Cola, Pepsi and Kofola on the Czech market
Anna Větrovcová -
Marketingové strategie značek Coca-Cola, Pepsi a Kofola na českém trhu
Aleš Tvrdý -
Srovnávací analýza organizační architekrury zahraničních a českých nadnárodních organizací (na příkladu společností Coca Cola, Pepsi Cola a Kofola)
Petr Jurka