Ing. Petra Škudrnová

Bachelor's thesis

Etické aspekty reklamy

Ethical aspects of advertisement
Abstract:
Tématem bakalářské práce jsou etické aspekty reklamy. V teoretické části se práce zaměřuje na vymezení pojmu etika a její stručnou historii. V další části bakalářské práce se popisuje Rada pro reklamu a radou vydaný etický Kodex. V praktické části jsou vybrány příklady reklam, jejichž vizuální prezentace a obsah jsou sporné. Závěr práce shrnuje zjištěné poznatky a nastiňuje možné rozpory při interpretaci …more
Abstract:
The subject of the bachelor’s thesis is the ethical aspects of advertising. The theoretical part of the thesis is focused on the definition of the term “ethics” and its brief history. Another part of the baccalaureate thesis describes the Advertisement Council and the ethical Code issued by the Council. The practical part presents the examples of the advertisements, the visual presentation and content …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 6. 2011
  • Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
  • Reader: PhDr. Marek Matějka

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication