Matěj FRGALA

Master's thesis

Stanovisko žáků 1. stupně k obtížnosti českého pravopisu

The opinion of primary school pupils on the difficulty of Czech ortograhpy
Abstract:
Cílem práce je zjistit, zda žáci 1. stupně základní školy vnímají český pravopis jako obtížný, popř. navrhnout změny vedoucí k jeho zjednodušení. Pro žáky pátého ročníku jsme sestavili dotazník. V něm jsme zjišťovali stanovisko nejen k obtížnosti vybraných jazykových jevů pomocí čtyřbodové stupnice, ale i k navrhovaným změnám. Dotazníkové šetření proběhlo na velké spádové škole i na malé soukromé. …more
Abstract:
The aim of this work is to find out whether the pupils of primary school perceive Czech orthography as difficult and to propose changes leading to its simplification. We prepared a questionnaire for pupils of the Year 5. In it, we examined the opinion of the pupils on the difficulty of selected orthography phenomena using a four-point scale and the pupils' opinion on the proposed modifications. The …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 4. 2020
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Kamila Sekerová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

FRGALA, Matěj. Stanovisko žáků 1. stupně k obtížnosti českého pravopisu. Ostrava, 2020. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakulta