Real Time Bidding - nový způsob obchodování reklamního prostoru na internetu – Ing. Michael Štádler
Ing. Michael Štádler
Bachelor's thesis
Real Time Bidding - nový způsob obchodování reklamního prostoru na internetu
Real Time Bidding - New Method for Trading Digital Inventory
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou nového způsobu obchodování reklamního prostoru na Internetu, který je označován jako Real Time Bidding (RTB). Autor této práce v úvodu popisuje historii internetové reklamy, její základní druhy a modely plateb za reklamu. Uvádí přehled inzertních výdajů do internetové reklamy v porovnání s ostatními mediatypy a nastiňuje pohled na cenovou politiku na Internetu …moreAbstract:
The thesis deals with a new method of trading advertising space on the Internet which is known as Real Time Bidding (RTB). The introduction describes the history of Internet advertising, its types and models of payment. Furthermore, it provides an overview of advertising expenditures on the Internet advertising compared to other media types and insight into the Internet pricing policy. The next part …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2015
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/niyn4/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2015
- Supervisor: Mgr. Jaromír Malenko, PhD.
- Reader: PhDr. Pavel Čírtek
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠTÁDLER, Michael. \textit{Real Time Bidding - nový způsob obchodování reklamního prostoru na internetu}. Online. Bachelor's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2015. Available from: https://theses.cz/id/to86nv/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Mediální plánování a programatický nákup reklamy
Iveta Plachká -
Význam programatického nákupu internetové reklamy na českém trhu
Jana Šušková -
Význam programatického nákupu v digitální reklamě na českém trhu
Viola Vongrejová -
Programatická reklama
Jan Horáček -
Real time bidding jako nový způsob nákupu plošné reklamy
Ondřej Götthans -
Plošná internetová reklama
Filip Hromek -
Ochrana osobních údajů v systémech internetové reklamy
Jan Tomíšek -
Design of a textbook for the field of study "Wood Technology" at the Faculty of Forestry and Wood Technology
Vladislava Muselíková