Mgr. Kateřina KOVÁČOVÁ

Doctoral thesis

Texty k podstatě (Tvorba jako nástroj pro reflexi základních témat lidské existence)

(Tvorba jako nástroj pro reflexi základních témat lidské existence)

Through Texts to the Essence (Creative Process as a Tool for the Reflection of Essential Human Topics)
Abstract:
Disertační práce je rozdělena do čtyř částí. V části Hlavní východiska je otevřená problematika rozporu mezi chaosem a řádem. Paralelně k tomuto rozporu je nahlédnut také střet vědomí a nevědomí. Podrobněji jsou zde popsány hlavní principy odcizení a práce s ním. V části Inspirující a inspirovaní jsou nahlédnuty pojmy čtenář a autor a s nimi související procesy - četba a tvorba.Další část nese název …more
Abstract:
The dissertation thesis is divided into four main parts. The Basis deals with problemattics found arising from the clash between chaos and order. This is mirrored in the conflict revealed between the conscious and unconscious. The concept of alienation is presented in this chapter as well as its possible usage. The part called Inspiring and Inspired is dedicated to the concept of reader and author …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 3. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2016
  • Supervisor: prof. PhDr. Dobrava Moldanová, CSc.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KOVÁČOVÁ, Kateřina. Texty k podstatě (Tvorba jako nástroj pro reflexi základních témat lidské existence). Ústí nad Labem, 2016. disertační práce (Ph.D.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Doctoral programme / field:
Specialization in Education / Czech Studies Theory of Education