Farid Naghiyev

Bachelor's thesis

The impact of advertising on price elasticity

Dopad reklamy na cenovou elasticitu
Abstract:
Výzkum disertační práce byl proveden s cílem analyzovat dopad reklamy na cenovou elasticitu a to, jak mění citlivost spotřebitelských cen. Cílem diplomové práce je prokázat, že se zvýšením ceny může reklama ovlivnit množství, které je třeba zvýšit, a vyvrátit tak obecný ekonomický argument.Teoretická část výzkumu zahrnuje souvislost mezi reklamou a cenovou elasticitou a to, jak ji reklama ovlivňuje …more
Abstract:
The thesis research was conducted to analyse the impact of advertising on the price elasticity and how it changes the consumer price sensitivity. The aim of thesis is to prove that with an increase in price, advertising can affect the quantity demanded to increase, thus disapproving the general economic argument. The theoretical part of research includes the connection between advertising and price …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 5. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 2020
  • Supervisor: Tomáš Miklánek
  • Reader: Klára Čermáková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/81678