Farid Naghiyev
Bachelor's thesis
The impact of advertising on price elasticity
Dopad reklamy na cenovou elasticitu
Abstract:
Výzkum disertační práce byl proveden s cílem analyzovat dopad reklamy na cenovou elasticitu a to, jak mění citlivost spotřebitelských cen. Cílem diplomové práce je prokázat, že se zvýšením ceny může reklama ovlivnit množství, které je třeba zvýšit, a vyvrátit tak obecný ekonomický argument.Teoretická část výzkumu zahrnuje souvislost mezi reklamou a cenovou elasticitou a to, jak ji reklama ovlivňuje …moreAbstract:
The thesis research was conducted to analyse the impact of advertising on the price elasticity and how it changes the consumer price sensitivity. The aim of thesis is to prove that with an increase in price, advertising can affect the quantity demanded to increase, thus disapproving the general economic argument. The theoretical part of research includes the connection between advertising and price …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 5. 2020
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/81678
Thesis defence
- Date of defence: 2020
- Supervisor: Tomáš Miklánek
- Reader: Klára Čermáková
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/81678
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomie a hospodářská správa / Economics
Theses on a related topic
-
Consumer Behavior in the Sharing Economy – Airbnb Consumer Adoption Factors
Leonor de Almeida Santos Sobreira -
Attitudes towards sustainability: consumer behaviour of Generation Z in tourism
Valeriya Alexanderova -
The role of digital and social media marketing in consumer behaviour
Alina Koltykova -
The impact of advertising on price elasticity
Farid Naghiyev -
Price Promotion Elasticity and Profitability: Case Study of Hair Care and Coloration Market in the Czech Republic
Andrii Ponomarenko -
Sociální reklama a sociální marketing
Oksana Mytcyk -
Global marketing and local culture
Elinore Saphir Israel -
The effects of brand visual design and communications on brand image and brand preference in wine industry
Anastasiia Savicheva