Brněnské pověsti ve výuce žáků s OMJ – Bc. Petr Schuster
Bc. Petr Schuster
Bakalářská práce
Brněnské pověsti ve výuce žáků s OMJ
Brno legends in education of different mother tongue students
Anotace:
Bakalářská práce se zaměřuje na výuku žáků s odlišným mateřským jazykem za pomoci adaptovaných textů, konkrétně brněnských pověstí. První část práce, teoretická, začíná definicí pojmů, jako jsou pověsti, OMJ nebo adaptovaná próza. Následuje část popisující úrovně jazyka podle CEFR. Následují dvě kapitoly, z nichž první se zabývá celkově žáky s OMJ, druhá popisuje nejpočetnější skupinu s OMJ u nás, …víceAbstract:
The thesis aims on teaching students of a different mother tongue with usage of adapted texts, especially the myths of Brno. The first part of the work is theoretical. It starts with the definitions of terms as myths, foreign learners, and adapted prose. This is followed by a part that describes language levels according to CEFR. This is followed by two chapters, where the former deals with students …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 11. 12. 2023
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/tyxx0/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 29. 1. 2024
- Vedoucí: Mgr. Hana Svobodová, Dr. phil.
- Oponent: Mgr. et Mgr. Tereza Švandová
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání / Český jazyk a literatura se zaměřením na vzdělávání
Práce na příbuzné téma
-
Role ruského jazyka jako zprostředkovatele výuky češtiny jako cizího jazyka pro žáka s OMJ
Natálie JENÍČKOVÁ -
Ruský jazyk jako podpora adaptace ukrajinských žáků do českého školství
Nela Frelichová -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Teaching English as a second language at a Montessori school
Marie Šimková -
The utility of gesticulation – the case of learning the temporal orientation in Chinese as a second/third language
Tereza Halúzková -
Teaching English as a Second Language to Young Learners with Dyslexia
Eva Stavjaníková -
Intercultural Communication Challenges in Learning Chinese as a Second Language
Gabriela Gábrišová -
Material teaching aids for the development of vocabulary in English language teaching
Josephine Gabriela Saňáková