Lucie KOUTECKÁ

Master's thesis

Prostorové origami jako didaktické prostředí v matematickém vzdělávání

Spatial of origami as a teaching environment in mathematics education
Abstract:
Cílem mé diplomové práce bylo zjistit vhodnost zařazení prostorového origami do vyučování matematiky na prvním stupni základní školy. Tento typ origami je pro žáky poměrně náročný a na první stupeň není příliš vhodný. Pracovat s modulárním typem origami lze s malou skupinou žáků, které se učitel může dostatečně individuálně věnovat. Pokud žáci zhotoví krychli, dá se dobře využít na procvičování učiva …more
Abstract:
The target of the diploma thesis was to discover the suitability of implementation of spatial origami into mathematics in primary schools. This type of origami is quite difficult for pupils and not very appropriate at primary schools. It is possible to work with modular type of origami in a small group of pupils, where the teacher can be helpful with individuals. If students make a cube, it could be …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 6. 2012
Accessible from:: 27. 6. 2012

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Šárka Pěchoučková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KOUTECKÁ, Lucie. Prostorové origami jako didaktické prostředí v matematickém vzdělávání. Plzeň, 2012. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 27.6.2012

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 27. 6. 2012 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická

University of West Bohemia

Faculty of Education

Master programme / field:
Teacher Training for Basic Schools / Teacher Training for BSPL Teachers