Sonáty pro kytaru od Manuela Marii Ponce v kontextu jeho tvorby – Ksenia Jumova
Ksenia Jumova
Bachelor's thesis
Sonáty pro kytaru od Manuela Marii Ponce v kontextu jeho tvorby
Sonatas for guitar by Manuel Maria Ponce in teh Context of his Work
Abstract:
Bakalářská práce „Sonáty pro kytaru Manuela Marii Ponceho v kontextu jeho tvorby“ je rozdělena do tří kapitol. První kapitola stručně představuje život skladatele. Druhá kapitola pojednává o stylu tvorby Manuela Marii Ponceho. Jádro práce pak tvoří třetí kapitola, která se zabývá sonátami pro kytaru a obsahuje formální a interpretační analýzu Romantické sonáty.Abstract:
Diploma thesis "Sonatas by Manuel María Ponce in the context of his work" is divided into three chapters. The first one briefly deals with the composer’s life. The second chapter deals with the style of composing Manuel María Ponce. The main part of the thesis is formed by the third chapter which deals with sonatas for guitar and consists of a formal and performing analysis of the Romantic Sonata.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 5. 2021
Identifier:
https://is.jamu.cz/th/h4zje/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2021
- Supervisor: doc. Mgr. Vladislav Bláha, ArtD.
- Reader: MgA. Matěj Freml, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
JUMOVA, Ksenia. \textit{Sonáty pro kytaru od Manuela Marii Ponce v kontextu jeho tvorby}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Janáček Academy of Music and Performing Arts in Brno, Faculty of Music. 2021. Available from: https://theses.cz/id/tslhol/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Janáčkova akademie múzických umění v Brně, Hudební fakultahttps://is.jamu.cz/th/h4zje/
Janáček Academy of Music and Performing Arts in Brno
Faculty of MusicBachelor programme / field:
Art of Music / Guitar Playing
Theses on a related topic
-
Srovnání neoficiální hudby v SSSR a ČSSR od poloviny 50. do začátku 90. let 20. století
Veronika Veverková -
Sedmistrunná kytara
Zlata Mitsura -
Interpretační přínos bubeníka v jazzovém triu ve složení kytara, saxofon, bicí
Petr Maceček -
Elektrická kytara Nocturno
Samuel Zuskin -
Návrh učebního textu pro učební obor Uměleckořemeslná stavba hudebních nástrojů – kytara
Aleš Hlavín -
Pětisborová kytara v italské rané monodii a její podíl na vývoji bassa continua
Milan Černý -
Kytara a její využití při výuce na 1. stupni ZŠ
Antonín Jarůšek -
Basová kytara
Petr Sládek