Bc. Dana Hešíková

Master's thesis

Analýza návštěvnosti kulturní instituce a návrhy marketingové metody jejího zvýšení

An analysis of a cultural institution visit rate and a proposal of a marketing methods for increasing it
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na analýzu návštěvnosti kulturního zařízení spolu s návrhy marketingových metod, směřujícími k jejímu zvýšení. Předmětem zájmu je městské divadlo. Hlavním podnětem při výběru tématu byla osobní studie zavedeného klasického kulturního zařízení v padesátitisícovém městě Chomutově a úvaha o možnostech jejího budoucího přežití v konkurenci s místními modernějšími a dravějšími …more
Abstract:
This thesis deals with cultural institution attendance analysis and proposes marketing methods leading to increasing the attendance figures. A local theatre is the matter of concern. A personal study of an established classical cultural institution based in Chomutov together with speculation about its future survival in competition with more modern and stronger local or neighbouring cultural institutions …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 10. 6. 2011
  • Supervisor: Ing. Jana Goldbergerová
  • Reader: PhDr. Jaroslav Jančík

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication