Práva a povinnosti žurnalisty v kontextu novinářské etiky – Bc. Kateřina Vaculíková
Bc. Kateřina Vaculíková
Bachelor's thesis
Práva a povinnosti žurnalisty v kontextu novinářské etiky
The rights and obligations of journalists in the context of journalistic ethics
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na etickou rovinu žurnalistiky. Poukazuje na morální pravidla, zásady a cíle ovlivňující novinářskou obec. Teoretická část vymezuje základní pojmy typické pro novinářské prostředí, poukazuje na etické diskursy a prezentuje tím vliv médií na společnost. Metodologická část se věnuje etickému kodexu organizace zvané Syndikát novinářů, dále také etickým stanovám organizace …moreAbstract:
The thesis is focused on the ethical level of journalism, which refers to the moral rules, principles and objectives affecting the journalistic community. The theoretical part defines basic concepts typical for the journalistic environment. This part highlights the ethical discourse and shows the influence of media on society. The methodological part deals with the ethical code of association, which …moreKeywords
teoretická bakalářská práce žurnalistika etika média etické diskursy plagiátorství cenzura veřejný zájem etický kodex syndikát novinářů etická komise bulvární tisk morálka Bachelor's theoretical work journalism ethics discourse ethics plagiarism censorship public interest a code of ethics the syndicate of journalists ethics committee tabloid press morality
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 5. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/k34wb/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2011
- Supervisor: doc. JUDr. Mgr. Martin Škop, Ph.D.
- Reader: Mgr. Lenka Waschková Císařová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasaryk University
Faculty of Social StudiesBachelor programme / field:
Media and Communication Studies / Media Studies and Journalism
Theses on a related topic
-
Etické problémy v cestovnom ruchu súvisiace s kultúrnymi odlišnosťami turistov a možnosti ich predchádzania
Dominika Stredňáková -
Pojem identita ve vizuální komunikaci Ve své práci se chci zaměřit na vztah pojmu identita a vizuální komunikace. Cílem je zkoumat a pojmenovat postupy, kterými se vizuální komunikace "vyrovnává s identitou" v kontextu aktuálních procesů a změn ve společnosti a poukázat na souvislosti s proměnou oboru samotného. Chci se zaměřit na silné vizuální a korporátní identity spojené s určitými hnutími a fenomény a na konkrétních příkladech popsat tyto tendence. Identita nahlížená z různých úhlů, identita jako vizuální komunikační kód, jako message, produkt, ale čím dál více jako dialog a role designéra coby aktivní a přímo zodpovědné složky podílející se na celém procesu. Získané informace a zkušenosti bych chtěla představit ve formě výstavního projektu a publikovat je. Následně pak chci vytvořit prakticky zaměřený přednáškový blok pro studenty vizuální komunikace.
Michaela LABUDOVÁ -
Vliv bulvárního tisku na veřejné mínění
Martina Melicharová -
Dezinformace jako komunikační strategie bulvárního tisku
Lukáš Kudláček