Artifial Intelligence for Marketing and Development of Retail Companies – Anastasia Deryabina
Anastasia Deryabina
Bachelor's thesis
Artifial Intelligence for Marketing and Development of Retail Companies
Umělá inteligence pro marketing a rozvoj retailových společností
Abstract:
Tato práce se zaměřuje na analýzu role umělé inteligence v marketingu a rozvoji maloobchodních společností. Hlavním cílem je povzbudit maloobchodníky, aby zvýšili využívání UI v marketingových strategiích, což by usnadnilo růst společností. Byly vzneseny čtyři výzkumné otázky - jakou roli hraje UI v marketingu, jak může implementace nástrojů UI přispět k marketingu a rozvoji, jaké předpoklady je třeba …moreAbstract:
This thesis focuses on the analysis of the role of Artificial Intelligence in marketing and development of retail companies. The main objective is to encourage retailers to increase the usage of AI in marketing strategies, which would facilitate companies’ growth. Four research questions were raised - what role AI plays in marketing, how the implementation of AI tools can contribute to marketing and …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 8. 2020
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/82919
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2021
- Supervisor: Jaroslav Halík
- Reader: Ludmila Štěrbová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/82919
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Artificial intelligence in Steven Spielberg's Artificial Intelligence: A.I.
Adam Klas -
Artificial Intelligence in Pedagogical Practice
Karolína Šmídová -
Sociální dopady vývoje umělé inteligence
Natálie Hranická -
1. Teoretická část:\nl{} Dopad AI na současnou fotografii a společnost\nl{} 2. Praktická část:\nl{} a) katalog produktů nebo služeb: Fashion editorial za pomoci AI\nl{} b) výstavní soubor: Motiv portrétu a figury prostřednictvím AI
Vendula Spáčilová -
Unravelling the complexities of AI literacy: How do tertiary educational institutions equip their students with skills to embrace generative AI?
Siddharth Kumar -
1. Teoretická část: Dopad AI na současnou fotografii a společnost 2. Praktická část: a) katalog produktů nebo služeb: (AI)CCESSORIES b) výstavní soubor: Your Wildest Dreams
Vendula Spáčilová