Sociální interakce u žáků se sociálním znevýhodněním na prvním stupni základní školy – Bc. Šárka Pajurková
Bc. Šárka Pajurková
Master's thesis
Sociální interakce u žáků se sociálním znevýhodněním na prvním stupni základní školy
Social Interaction of Primary School Pupils with Social Disadvantaged
Anotácia:
Diplomová práce vymezuje legislativní rámec vzdělávání v České republice, sociálně znevýhodňující faktory pro vývoj dítěte a charakteristické rysy romské národnostní menšiny. Opírá se také o poznatky o vývoji osobnosti dítěte v předškolním a školním věku, jeho specificích u dětí se sociálním znevýhodněním a přístupech při jejich vzdělávání. Podrobněji analyzuje podmínky vzdělávání sociálně znevýhodněných …viacAbstract:
The diploma thesis describes legislation of education system in the Czech Republic, socially disadvantaged factors of child’s development and characteristics of Romany minority. It also contains information about development of child’s personality in preschool and school age, the specifics of socially disadvantaged children and approaches to their education. In detail, it analyzes educational conditions …viacKľúčové slová
romské dítě rodina výchova žák vzdělávání učitel asistent pedagoga přípravná třída sociální znevýhodnění sociální interakce sociální kompetence sociometrie Romany child family upbringing pupil education teacher teaching assistant preparatory class social disadvantage social interaction social competency sociometry
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 4. 2010
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/zttzh/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 11. 5. 2010
- Vedúci: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / odbor:
Special Education / Special Education
Práce na příbuzné téma
-
Zkoumání faktorů definujících sociální znevýhodnění a jejich využitelnost při tvorbě podkladů pro diagnostiku
Klára OLŠOVSKÁ -
Sociální znevýhodnění jako bariéra ve vzdělávání na českých základních školách
Tereza Hrušková -
Sociální znevýhodnění ve vzdělávání z pohledu žáků základních škol na Teplicku
Aneta ŘEZNÍČKOVÁ -
Sociální znevýhodnění obyvatel měst původem z vesnic
Josef Švec -
Sociální podnikání jako nástroj sociální ekonomie
Soňa Kantorová -
Vývoj přístupu k sociální exkluzi z pohledu publikací určených pro sociální práci
Eva SEVELKOVÁ -
Sociální fobie jako závažný lidský a sociální problém
Petra Kolínská -
Asistent pedagoga v přípravné třídě
Martina Beránková