Teaching Speaking Techniques in Adult Learners of English – Bc. Eliška Podaná
Bc. Eliška Podaná
Bachelor's thesis
Teaching Speaking Techniques in Adult Learners of English
Teaching Speaking Techniques in Adult Learners of English
Abstract:
The thesis focuses on the issue of teaching speaking techniques as an integral part of developing speaking skills, which belong to the four basic language skills. On the basis of attitudes of language experts, the theoretical part aims to find which speaking techniques are considered relevant to teaching speaking in adult learners of English. It describes the aspects of speaking based on theoretical …moreAbstract:
Tato práce se zabývá problematikou výuky mluvených technik jakožto nedílnou součástí rozvoje mluvení, které patří mezi čtyři základní jazykové dovednosti. Na základě postojů odborníků si teoretická část klade za cíl zjistit, které mluvené techniky jsou považovány za relevantní pro výuku dospělých studentů angličtiny. Práce popisuje aspekty mluvení na základě teoretických konceptů stejně tak jako praktických …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 3. 2015
Thesis defence
- Date of defence: 27. 5. 2015
- Supervisor: PaedDr. Monika Černá, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Podaná, Eliška. Teaching Speaking Techniques in Adult Learners of English. Pardubice, 2015. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniversity of Pardubice
Faculty of Arts and PhilosophyBachelor programme / field:
Specialisation in Educational Sciences / English for Education
Theses on a related topic
-
Rozvoj komunikativní klíčové kompetence ve výuce anglického jazyka
Klára Šlapalová -
Analýza možností rozvíjení řečových dovedností v rámci osvojování komunikativní kompetence v jazykových kurzech v e-learningu
Petr Hercik -
Komunikační kompetence dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí
Jana Hlavínková -
Využití německých moderních písní pro rozvoj komunikativní kompetence žáků na základní škole
Kristýna Šolcová -
Komunikativní kompetence dětí s dysfatickými rysy v předškolním věku
Martina Jahodová -
Kompetence logopedického asistenta v MŠ
Marcela WITOVÁ -
Rozvoj klíčové kompetence komunikativní v angličtině u českých žáků základní školy se zaměřením na výuku výslovnosti
Kateřina ŠTEKLOVÁ