Les femmes visibles : la féminisation de la langue française – Mgr. Adéla Souralová, Ph.D.
Mgr. Adéla Souralová, Ph.D.
Master's thesis
Les femmes visibles : la féminisation de la langue française
The visible women: the feminization of french language
Abstract:
Diploma thesis « Les femmes visibles » : la féminisation de la langue française („Visible women“: the feminization of French language) deals with the process of feminization of French. It accentuates the symbolic role of language in society and demonstrates the consequences of gender insensitivity in French (generic masculine, invisibilization, and marginalization of women etc.). In the context of …moreAbstract:
Diplomová práce « Les femmes visibles » : la féminisation de la langue française („Viditelné ženy“: feminizace francouzského jazyka) pojednává o procesu feminizace francouzštiny. Klade důraz nejen na symbolickou roli jazyka ve společnosti a ukazuje konsekvence genderové nekorektnosti ve francouzštině (nadužívání generického maskulina, zneviditelňování a marginalizace žen atd.). V kontextu lingvistického …more
Language used: French
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 1. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/spyou/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 2. 2010
- Supervisor: Mgr. Marie Červenková, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Naděžda Krsková, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School and Language School Teacher Training in French Language
Theses on a related topic
-
Problematika ženského rodu z pohledu genderu
Pavlína Cibulková -
Procédés de formation des mots utilisés dans la presse française actuelle
Markéta KORANDOVÁ -
Are We All Equal Now?: Activities Promoting Gender in English Language Classes of Secondary Schools
Niamh McCullough -
LANGUAGE CHANGE IN TERMS OF GENDER IN THE ERA OF EARLY MODERN ENGLISH
Lucie JEŽKOVÁ -
Gender in learning English language at primary school
Marcela KINGOVÁ -
Inkluzivní francouzština a tlumočení
Lucia Kotiková -
Funkce trpného rodu v anglickém jazyce různých žánrů odborného stylu v porovnání s českým jazykem.
Dominik Zemánek -
Gender v morfologii a neutralita generického maskulina v českém jazyce
Pavlína Kapounová