Bc. Pavlína ZÁPOTOCKÁ

Master's thesis

Didaktická kazuistika vybrané hodiny zeměpisu na 2. stupni ZŠ

Didactic case study of a selected geography lesson at the secondary level of primary school
Abstract:
Diplomová práce se zabývá reflexí hodiny zeměpisu na druhém stupni základní školy. Reflexe byla prováděna za pomoci metody 3A. Nejprve jsem zpracovala rozbor literatury a následně pořídila videozáznam vyučovací hodiny. Následně jsem zpracovala kazuistiku a pro selhávající či nerozvinuté výukové situace navrhla alteraci, která by měla vést k rozvíjení žákovských vědomostí, dovedností a schopností.
Abstract:
The diploma thesis focuses on the reflection of a geography lesson at the upper primary school. The reflection was made using the 3A method. First, I did a literature analysis and then took a video of the lesson. Subsequently, I made a case study and suggested an alteration for the failing or undeveloped learning situations. This alteration would lead to the development of students' knowledge, skills …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2023
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: RNDr. Václav Stacke, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ZÁPOTOCKÁ, Pavlína. Didaktická kazuistika vybrané hodiny zeměpisu na 2. stupni ZŠ. Plzeň, 2023. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/

University of West Bohemia

Faculty of Education

Master programme / field:
Lower Secondary School Teacher Training / Lower Secondary School Teacher Training in the English Language and Lower Secondary School Teacher Training in the Geography