Kateřina Lukavcová
Master's thesis
Problematika implementace ITSM
Problems of ITSM implementation
Abstract:
Cílem této diplomové práce je identifikovat problémy (slepé uličky) vznikající při implementaci problematiky popsané v knihách ITIL. Celou práci lze rozdělit na dva logické celky: teoretickou a praktickou část. Struktura teoretické části je navržena tak, aby čtenář postupně získával přehled o pozici ITSM/ITIL v oblasti metodik pro řízení IT služeb. V úvodu praktické části je uvedeno několik základních …moreAbstract:
The main objective of this diploma thesis is to identify the problems (restrictions, impasses) which are connected with the practical implementation described in the ITIL publication - the processes of ITSM. For achieving these objectives it was necessary to study extensive library of methodologies and standards that are being used in the area of IT service management (i.e. ITIL, CobiT, and ISO 20000 …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 6. 2008
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/7656
Thesis defence
- Date of defence: 2008
- Supervisor: Tomáš Bruckner
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/7656
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Aplikovaná informatika / Informační systémy a technologie
Theses on a related topic
-
IT Service Management - procesní řízení IT podle ITIL
Mykhailo Mykytynets -
Implementation and Delivery of Integrated IT Service Management solution using ServiceNow platform
Aleksandr Kadesnikov -
Řízení IT služeb – IT Service Management ve společnosti XY podle knihovny ITIL
Richard Dzurko -
Optimizing Organizational IT Service Management through the Implementation of ITIL Framework
Sadman Amir -
The Possibilities of COBIT and ITIL Frameworks Combination in IT Service Management
Egor Shinkariuk -
IT asset management: Zlepšení procesů a reportingu interní IT služby
Jakub Soós -
Transformace procesů IT Service Managementu podle ITIL
Jan Vymětal -
Využití nástrojů ADOit a ADONIS při optimalizaci infrastruktury IT a správy IT služeb
Roman Šabart