Pragmatická pedagogika a její ohlasy v českém pedagogickém myšlení první poloviny 20. století – Lenka HANDŠUHOVÁ
Lenka HANDŠUHOVÁ
Bakalářská práce
Pragmatická pedagogika a její ohlasy v českém pedagogickém myšlení první poloviny 20. století
Progressive Education in Czech Educational Thought of 1900-1948
Anotace:
Práce se zabývá reakcemi na pragmatickou pedagogiku a filosofii v první polovině 20. století na území Československa. Mapuje vývoj a začleňování myšlenek do reformy školství. Dále se zabývá reakcemi jednotlivých významných českých pedagogů na pragmatickou pedagogiku. Na základě studia pedagogů této doby (Příhoda, Hendrich, Uher, Čapek, Masaryk) a srovnání jejich zaujetí a postojů k pragmatické pedagogice …víceAbstract:
The thesis deals with the reaction to progressive education and philosophy in Czechoslovakia of 1900 ? 1948, it outlines the development and inclusion of progressivist ideas to educational reform. Next, it survens the reactions Czech pedagogues to progressive education. Based on studies of those pedagogues (Příhoda, Hendrich, Uher, Čapek, Masaryk), and attitudes fowarde progressive education it describes …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 3. 2011
Identifikátor:
22174
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: PaedDr. Petr Bauman
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
HANDŠUHOVÁ, Lenka. \textit{Pragmatická pedagogika a její ohlasy v českém pedagogickém myšlení první poloviny 20. století}. Online. Bakalářská práce. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Teologická fakulta. 2011. Dostupné z: https://theses.cz/id/tztahv/.
Jak správně citovat práci
HANDŠUHOVÁ, Lenka. Pragmatická pedagogika a její ohlasy v českém pedagogickém myšlení první poloviny 20. století. Č. Bud., 2011. bakalářská práce (Bc.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Teologická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 30. 03. 2011
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH, Teologická fakultaJIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH
Teologická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Vychovatelství / Pedagogika volného času
Práce na příbuzné téma
-
Program s prvky pragmatické pedagogiky pro vybranou volnočasovou oblast
Diana Kyselová -
Pragmatická inspirace pro organizaci skautské výchovy
Tomáš POLANSKÝ -
Ovlivnění Pýthagorovy filosofie jeho matematickým zaměřením
Petra Tichá -
Pohled českých filosofů do Hérakleitovy filosofie, srovnání před rokem 1989 a po roce 1989
Jan Fojtů -
Problematika filosofie J. Derridy
Filip Versteeg -
Interpretace vztahu filosofie Hérakleitovy a filosofie Eleatů v sekundární literatuře
Martina Svobodová -
Porovnání koncepce vzdělávání Otokara Chlupa a Václava Příhody a jejich využití ve státem organizovaném školství mezi roky 1928 až 1939.
Marian PIKULIAK -
Baťovo školství a zlínské pokusné školství v letech 1922 - 1939 v kontextu koncepce pedagogického pragmatismu
Karel KOSTKA
Název
Vložil
Vloženo
Práva