Fenomén ROPO a jeho vliv na nákupní chování spotřebitele – Nam Tran Trong
Nam Tran Trong
Bachelor's thesis
Fenomén ROPO a jeho vliv na nákupní chování spotřebitele
Phenomenon and its Influence on the Consumer Shopping Behaviour
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá nákupním fenoménem ROPO (Research Online – Purchase Offline) a jeho dopadem na spotřebitelské chování. Zkoumá faktory, které spotřebitele vedou k tomuto postupu při nakupování. Dále zkoumá vliv uživatelských recenzí během nákupního rozhodování. V literárním přehledu jsou popsány jednotlivé fáze ROPO efektu. Vlastní práce se věnuje zpracování dat zdotazníkového šetření …moreAbstract:
The thesis deals with the phenomenon of the shopping behaviour ROPO (Research Online – Purchase Offline) and its impact on the consumer behaviour. Examines factors which lead consumer to use this approach when shopping. Furthermore, it also examines the influence of user reviews during the buying decision process. In literature review are described individual phases of the ROPO effect. The thesis itself …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 5. 2019
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Lucie Veselá, Ph.D.
- Reader: Marcela Tuzová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
TRAN TRONG, Nam. \textit{Fenomén ROPO a~jeho vliv na nákupní chování spotřebitele}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Mendelova univerzita v Brně, Faculty of Business and Economics. 2019. Available from: https://theses.cz/id/u05cm2/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakultaMendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsBachelor programme / field:
Economics and management / Economics and Management
Theses on a related topic
-
Spotřebitelské chování a online dovolená: Analýza uživatelského zážitku a faktorů ovlivňujících výběr
Tereza Srbová -
Identifikace spotřebitelského chování na trhu videoher
Vojtěch Dluhoš -
Consumer behaviour of expectant parents in relation to home improvements
Nikola Papíková -
Influence of social groups on consumer buying behaviour in Ghana
Juana Asamoah Buabeng -
Consumer Behaviour Towards Online Shopping of Fashion from Foreign Countries for a Population Between 18 and 25 Years Old
Alice Berthuy -
Zákaznické preference online vs. offline nakupování
Tereza Hlavoňová -
Chování spotřebitelů při online a offline nákupech obuvi dle věkových kategorií
Veronika TOMANOVÁ -
Consumers' trends in online shopping
Kristina Shcherbakova