Podpora žáka se sluchovým postižením ve výuce – Tomáš Hambálek
Tomáš Hambálek
Bakalářská práce
Podpora žáka se sluchovým postižením ve výuce
Anotace:
Bakalářská práce se podrobně zabývá podpůrnými opatřeními pro žáky se sluchovým postižením, jakožto prostředku pro umožnění inkluzivního vzdělávání žáků se sluchovým postižením v českém školském systému. Na základě teoretické analýzy odborných zdrojů a následné syntézy poznatků jsou popsány pedagogické přístupy a komunikační systémy žáků se sluchovým postižením. Dále jsou vystižena specifika vzdělávání …víceAbstract:
The bachelor thesis deals in detail with support measures for pupils with hearing impairment as a means to enable inclusive education of pupils with hearing impairment in the Czech school system. On the basis of theoretical analysis of professional sources and subsequent synthesis of knowledge, pedagogical approaches and communication systems for pupils with hearing impairment are described. Furthermore …víceKlíčová slova
sluchové postižení komunikační systémy žáků se sluchovým postižením vzdělávání žáků se sluchovým postižením podpůrná opatření doporučení pro vzdělávání žáků se sluchovým postižením hearing impairment communication systems of pupils with hearing impairment education of pupils with hearing impairment support measures recommendations for education of pupils with hearing impairment
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 25. 8. 2021
Identifikátor:
http://theses.cz/id/u10t8l/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 10. 9. 2021
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
České vysoké učení technické v Praze
Celoškolská pracoviště (studium mimo fakulty)Bakalářský studijní program / obor:
Specializace v pedagogice / Učitelství odborných předmětů
Práce na příbuzné téma
-
Accessibility of Teaching Materials in English Language and Literature with a Focus on Pupils with Special Needs
Radka Machálková -
Use of music in English language lessons with pupils diagnosed with ADHD and Dyslexia
Magdaléna Holbová -
Family Intervention in Speech Communication Competencies for Hearing Families of Children with Hearing Impairment
Lin LI -
Family Intervention in Speech Communication Competencies for Hearing Families of Children with Hearing Impairment
Lin LI -
SCHOOL AND SOCIO-DEMOGRAPHIC FACTORS AS PREDICTORS OF PARENTAL CHOICE OF SCHOOL FOR CHILDREN WITH HEARING IMPAIRMENT IN AKWA IBOM NIGERIA
Francesca UKO -
Counseling for the family of a child with a hearing impairment: A perspective of Nigeria
Ngozi NWAUKWA -
An evaluation existing service provisions for students with hearing impairment and the conditions necessary for effective implementation of inclusive education programme in Nigeria
James Abua EWA -
Ohrožení dětí na internetu: teorie a doporučení pro vzdělávání
Pavla Kovářová