Influencer marketing v perspektivě kritických přístupů ke spotřební kultuře – Natálie Jarošová
Natálie Jarošová
Bachelor's thesis
Influencer marketing v perspektivě kritických přístupů ke spotřební kultuře
Influencer marketing in perspective of critical approaches in consumer culture
Abstract:
Práce se věnuje influencer marketingu se zaměřením na platformu YouTube a propagaci kosmetických produktů. Specifika influencer marketingu jsou zkoumána na vybraném vzorku youtuberů a youtuberek, a to s důrazem na to, jak verbálnísložky komunikace reprodukují vybrané aspekty konzumerismu. Cílem práce tak je postihnout, jaký vztah ke spotřebě a spotřebnímu chování, jakou spotřebitelskou identitu youtubeři …moreAbstract:
The aim of this work is to characterize beauty influencers on the YouTube platform in terms of their consumer behavior. In the theoretical part of this work, the topics of influencer marketing and consumerism, including the key typology of "faces" of the consumer, will be analyzed. In the empirical part, an interpretive analysis of beauty youtubers will be presented, in the sense of identifying those …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2019
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/81411
Thesis defence
- Date of defence: 17. 8. 2020
- Supervisor: Michal Šimůnek
- Reader: Jan Závodný Pospíšil
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/81411
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Marketingový význam Influencer marketingu v porovnání s word of mouth
Anna Latifová -
Estetizace jako komunikační strategie v reklamní komunikaci
Lenka Švecová -
Kryptoanalýza historických šifer
Lukáš Havrlant -
Pornography and Sexual Consumerism
Dmytro Ananiev -
Pornography and Sexual Consumerism
Vira Savenko -
American Consumerism of the 1950s and the Beat Generation
Barbora Bičišťová -
The Flapper and American Consumerism in Selected Works of F. Scott Fitzgerald
Dominika Szelongová -
Political Consumerism Among Students: Understanding Motivations and Attitudes
Daniel Němeček