Ing. Ondřej Slavík
Bachelor's thesis
Studio Pixar a hyperrealita
Studio Pixar and hyperreality
Abstract:
Tématem této bakalářské práce je hyperrealita v animovaných dílech studia Pixar. Práce analyzuje prostředí mainstreamové animované tvorby, její vznik, historii i vztah animace k hranému filmu. Porovnává různé definice animace a jejich kontexty. Hyperrealitou v animaci se zabývá zejména ve spojení s novými technologiemi a analyzuje vliv těchto technologií na vývoj hyperreality. V rámci těchto nových …moreAbstract:
The main theme of this bachelor’s thesis is hyperreality in the Pixar’s animated production. Thesis analyzes the mainstream animation, its origins, history and relation to the feature film. It compares the different definitions of animation and their contexts. This thesis deals with animation mainly in connection with new technologies and analyzes the impact of technology on the development of hyperreality …moreKeywords
animace animovaný film hyperrealita nová média definice animace CGI počítačová grafika virtualita digitalizace animační médium 2D animace 3D animace Pixar Disney 3D obraz Toy Story Ratatouille Up! historie animace animation animated film hyperreality new media animation definition computer graphics virtuality animation media 3D animation animation history
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 5. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/jxx27/
Thesis defence
- Date of defence: 18. 6. 2010
- Supervisor: Mgr. František Kůst
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
General Theory and History of Arts and Culture / Theory of Interactive Media
Theses on a related topic
-
Massively parallel implementation of algorithms for computer graphics
Milan Jaroš -
Computer Graphic (1968). Rekonstrukce první výstavy počítačem generovaného umění v bývalém Československu
Jiří Mucha -
Steganography for Computer Graphics
Richard Gono -
Metodické listy pro výuku počítačové grafiky na středních uměleckých školách – vektorová grafika v programu Adobe Illustrator
Lenka Cardová -
Arc-Based Vector Graphics Editor
Ondřej Tesáček -
Návrh studijního programu předmětů 4ME111 Základy počítačové grafiky a 4ME112 Počítačová grafika
Margarita Antsifirova -
Počítačová grafika na základní škole
Ivana Lévková -
Swing Talks - Projekt animace historie swingu a jeho vlivu na společnost 20. – 40. let 20. století v USA
Štěpán Jordánek