High School Students’ Attitude Towards Critical Thinking-Focused ESL Lessons – Eliška Mottlová
Eliška Mottlová
Bakalářská práce
High School Students’ Attitude Towards Critical Thinking-Focused ESL Lessons
High School Students’ Attitude Towards Critical Thinking-Focused ESL Lessons
Anotace:
Kritické myšlení je čím dál důležitější pro úspěch v dnešní společnosti a je vysoce ceněno na trhu práce. Navzdory nárůstu v zájmu o učení těchto dovedností nebyly názory studentů na takovéto hodiny dosud příliš zkoumány. V teoretické části se práce zaměřuje na relevanci učení kritického myšlení, vybrané techniky jeho učení a aspekty učení, které mohou být ovlivněny názorem a přístupem žáků k těmto …víceAbstract:
Critical thinking (further referred to as “CT”) has become increasingly vital for success in today’s society and is highly valued in the job mar-ket. Despite the increase in the interest in focusing on teaching those skills, students’ opinions on such lessons have not been researched very extensively. In its theoretical part, the bachelor’s thesis focuses on the relevance of teaching critical thinking …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 22. 4. 2024
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/qp3kh/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 20. 6. 2024
- Vedoucí: Mgr. Žaneta Voldánová
- Oponent: M.A. Ailsa Marion Randall
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání / Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Storybird and its Usage in Teaching Writing to Czech Upper Secondary Learners of English as a Foreign Language
Lenka Kašparová -
Developing Critical Thinking in EFL
Jana Fajmonová