Watching TV: Improving Listening Skills Through Repeated and Sequential Watching – Bc. Tomáš Tomšů
Bc. Tomáš Tomšů
Bachelor's thesis
Watching TV: Improving Listening Skills Through Repeated and Sequential Watching
Watching TV: Improving Listening Skills Through Repeated and Sequential Watching
Abstract:
Tato práce se zabývá rozvojem poslechových schopností studentů anglického jazyka prostřednictvím sledování televizních seriálů. Teoretická část představuje výzkum zaměřený na získávání jazyka skrze sledování televizních seriálů. Praktická část popisuje experiment a ukazuje jeho výsledky.Abstract:
This bachelor thesis explores improvement of listening skills of English language students via watching TV shows. Theoretical part introducess research conducted on language acquisition theories and their connection to watching TV. Research section describes the research conducted and presents the results.
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 5. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/mse8e/
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2019
- Supervisor: PhDr. Kateřina Tomková, Ph.D.
- Reader: Mgr. Helena Worthington
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / English Language and Literature
Theses on a related topic
-
Vocabulary Enhancement through Watching Korean TV Series with English Subtitles
Magdalena Výmolová -
The Influence of Extensive TV Watching: Acquisition of Our Heroes' Pronunciation
Matěj Otruba -
TV series in everyday lives and learning with the focus on English
Jiří LHOTSKÝ -
Analýza sledování televize a TV reklamy dětmi předškolního věku
Kristýna Zumrová