Bc. Petra Schacherlová

Master's thesis

Taboo in Advertising Discourse

Taboo in Advertising Discourse
Abstract:
Předkládaná diplomová práce se zabývá analýzou 60 tištěných reklam propagujících hygienické potřeby (menstruační vložky, tampony a hygienické vložky). Cílem této práce je dokázat, že média se sice nevyhýbají propagaci produktů, které jsou v dnešní době považovány za tabu, ale že reklamní agentury stále vyvíjejí poměrně značné úsilí, aby negativní konotaci, kterou hygienické prostředky mají, zjemnily …more
Abstract:
The present diploma thesis deals with an elaboration of a set of advertisements for sanitary products (sanitary pads, tampons and panty liners). The aim of this thesis is to prove that media do not avoid mentioning taboo when advertising such products but that they still tend to downplay and to hide the taboo potential of the sanitary products behind advertising strategies. Based on this hypothesis …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 5. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 6. 2012
  • Supervisor: doc. Mgr. Jan Chovanec, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masaryk University

Faculty of Arts

Master programme / field:
Philology / English Language and Literature