Stanislava Trousilová

Master's thesis

Faktory vnímání školního neúspěchu u žáka ZŠ - vnitřní sonda na vybrané základní škole

Perception factors Of schoool-based failure In elementary school pupil - A case study chosen elementary school
Abstract:
Diplomová práce popisuje a srovnává vnímání školní neúspěšnosti mezi žáky 1. a 2. stupně vybrané základní školy, s důrazem na roli strachu při formování vnímání školní neúspěšnosti. Teoretická část se věnuje školní neúspěšnosti, jejím biologickým, psychologickým a sociálním příčinám a úloze učitele ve vnímání školní neúspěšnosti. Výzkumná část uvádí výsledky dotazníkového šetření vztahující se k vnímání …more
Abstract:
The diploma thesis describes and compares perception of school failure by basic school pupils from chosen basic school. The focus is on the role of fear in process of shaping of school failure perception by basic school pupils. The theory deals with concept of school failure, its biological, psychological and social causes and teachers part in process of school failure perception. The research presents …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 4. 2012
Accessible from:: 13. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 28. 5. 2012
  • Supervisor: Mgr. Oto Dymokurský

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Trousilová, Stanislava. Faktory vnímání školního neúspěchu u žáka ZŠ - vnitřní sonda na vybrané základní škole. Liberec, 2012. diplomová práce (Mgr.). TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 13.4.2012

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 13. 4. 2012 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: TECHNICKÁ UNIVERZITA V LIBERCI, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická
Vázaný výtisk práce je dostupný v knihovne: UKN

Technical University of Liberec

Faculty of Sciences, Humanities and Education

Master programme / field:
Teacher training for primary and lower-secondary schools / Extended study programme - Arts, Teacher Training for Primary School pupils (aged 6-11)