Nikol Bártová
Bachelor's thesis
Udržitelný marketing na základě principů ESG
Sustainable marketing based on ESG principles
Abstract:
Cílem bakalářské práce je na základě analýzy principů ESG ve vybraných podnicích zhodnocení aktivit v této oblasti a navržení doporučení. Zabývá se tématikou udržitelnosti a prezentací těchto aktivit v rámci marketingu. První část práce se věnuje teoretickým východiskům v podobě popisu marketingu a marketingového mixu. Praktická část obsahuje analýzu principů ESG a marketingových aktivit ve vybraných …moreAbstract:
The aim od the barchelor thesis is to evaluate activities in this area and propose recommendations based on the analysis od ESG principles on selected companies. It deals with the topic of sustainability and presentation of these activities within marketing. The theoretical part focuses on theoretical backgrounds in the form of describing marketing and the marketing mix. The practical part includes …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2024
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Jana Slavíčková, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Bártová, Nikol. Udržitelný marketing na základě principů ESG. Pardubice, 2024. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta ekonomicko-správní
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Pardubice, Fakulta ekonomicko-správníUniversity of Pardubice
Faculty of Economics and AdministrationBachelor programme / field:
Economics and Management / Business Management
Theses on a related topic
-
Aplikace ESG principů v českém bankovním sektoru
Lenka Ringelhánová -
ESG strategie v praxi
Diana Iakovleva -
Zhodnocení implementace ESG principů ve firmách vybraného segmentu
Viola Véghová -
Význam ESG v bankovnictví
Tomáš Pastýřík -
Kritické hodnocení ESG reportingu a jeho přínosu pro udržitelný development v Česku.
Kristýna POTEMPOVÁ -
Green marketing – CSR a marketing Plzeňského Prazdroje
Eva Soudková -
Interní marketing jako CSR strategie firmy
Žaneta Puttnerová -
CSR as a Marketing Tool for Tesla, Inc.
Ekaterina Ponomareva