Bc. Nicolas Benjamin Adamec

Bakalářská práce

Procedurální rétorika ve sci-fi digitálních hrách zaměřených na exploraci: Analýza pravidel systému a hráčského zážitku

Procedural Rhetorics in Sci-Fi Exploration-Based Digital Games: Analysis of System Rules and Player Experience
Anotace:
Tato práce se zabývá konceptem procedurální rétoriky od Iana Bogosta, konkrétně jeho uplatněním v kontextu science fiction digitálních her zaměřených na exploraci. Práce prozkoumává aktuální diskurz týkající se proceduralistického pohledu na předávání argumentů, významů či poznatků v digitálních hrách, a to skrze systémy a procesy na úrovni pravidel a kódu. Rozebírá kritiku procedurality podle Miguela …více
Abstract:
This thesis focuses on the concept of procedural rhetorics by Ian Bogost, specifically its use in science fiction exploration-based digital games. Thesis explores the current discourse regarding proceduralist view of conveying arguments, meaning or knowledge in digital games, through systems and processes on the level of rules and code. It examines the critique of procedurality according to Miguel …více
 
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 12. 5. 2025

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 16. 6. 2025
  • Vedoucí: Mgr. et Mgr. Zdeněk Záhora
  • Oponent: Mgr. et Mgr. Michael Franěk

Citační záznam

Plný text práce

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta

Masarykova univerzita

Filozofická fakulta

Bakalářský studijní program / obor:
Teorie interaktivních médií / Teorie interaktivních médií

Práce na příbuzné téma

  • Žádné práce na příbuzné téma.