Marek Vlk

Bachelor's thesis

Evaluation of the Marketing Strategies of Nike and Gymshark

Hodnocení marketingových strategií společností Nike Inc. a Gymshark
Abstract:
Cílem této diplomové práce je zhodnotit marketingové strategie společností Nike Inc. a Gymshark. Práce je rozdělena do tří hlavních částí. První část popisuje teoretický základ týkající se především marketingové komunikace a brandingu. Druhá část obsahuje identifikaci a analýzu marketingových strategií obou společností na základě dat shromážděných prostřednictvím průzkumu a analýzy autora. Třetí část …more
Abstract:
The aim of this thesis paper is to evaluate the marketing strategies of Nike Inc. and Gymshark. The thesis is split into three main sections. The first section provides a theoretical foundation related primarily to marketing communications and branding. The second section includes an identification and analysis of the marketing strategies employed by both companies based on data collected through a …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2022

Thesis defence

  • Date of defence: 31. 5. 2022
  • Supervisor: Tomáš Sadílek
  • Reader: Elvíra Čermáková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/86003