Evaluation of the Marketing Strategies of Nike and Gymshark – Marek Vlk
Marek Vlk
Bachelor's thesis
Evaluation of the Marketing Strategies of Nike and Gymshark
Hodnocení marketingových strategií společností Nike Inc. a Gymshark
Abstract:
Cílem této diplomové práce je zhodnotit marketingové strategie společností Nike Inc. a Gymshark. Práce je rozdělena do tří hlavních částí. První část popisuje teoretický základ týkající se především marketingové komunikace a brandingu. Druhá část obsahuje identifikaci a analýzu marketingových strategií obou společností na základě dat shromážděných prostřednictvím průzkumu a analýzy autora. Třetí část …moreAbstract:
The aim of this thesis paper is to evaluate the marketing strategies of Nike Inc. and Gymshark. The thesis is split into three main sections. The first section provides a theoretical foundation related primarily to marketing communications and branding. The second section includes an identification and analysis of the marketing strategies employed by both companies based on data collected through a …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 29. 4. 2022
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/86003
Thesis defence
- Date of defence: 31. 5. 2022
- Supervisor: Tomáš Sadílek
- Reader: Elvíra Čermáková
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/86003
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / International Business
Theses on a related topic
-
Věrnostní program jako klíčová součást marketingová strategie
Adriana Sadílková -
Company's strategy of marketing communications
Sandhiya Suresh -
Návrh komunikační a marketingové strategie pro státní hrad Šternberk
Nikola Nedorostková -
Towards circular economy: analysis on how enterprises influence consumers through electronic marketing communications
Ngoc Vu Hong -
Marketingová strategie prodeje finančního produktu
Jan Valder -
Společenská funkce a marketingová strategie kladenského Domu kultury
Michal Muláček -
Návrh marketingové strategie pro zavedení nového uměleckého produktu na trh
Richard Ramisch -
Strategie a plán marketingu a marketingových komunikací IT podniku
Jiří Šotkovský