Body image: Marketingovy vyznam vnimania zenskej postavy – Jana Nosková
Jana Nosková
Master's thesis
Body image: Marketingovy vyznam vnimania zenskej postavy
Body image: Marketingový význam vnímání ženské postavy
Abstract:
Cílem diplomové práce je zmapovat vnímání ženské postavy v naší společnosti a poukázat na vliv marketingu na ženský ideál krásy. Práce je rozdělena na tři velké části. První část, která tvoří teoretický aparát, poskytuje základ pro následný výzkum a seznamuje čtenáře s problematikou body image. Druhá část je věnována obsahové analýze ženských internetových magazínů, které nabízejí zajímavý prostor …moreAbstract:
The aim of this thesis is to map the perception of female body in our society and demonstrate the impact of marketing on the ideal of woman beauty. The work is divided into three major parts. The first part, which is theoretical, provides a basis for subsequent research and familiarizes the reader with the issue of body image. The second part is devoted to content analysis of women's web magazines …moreAbstract:
Cieľom diplomovej práce je zmapovať vnímanie ženskej postavy v našej spoločnosti a poukázať na vplyv marketingu na ženský ideál krásy. Práca je rozdelená na tri veľké časti. Prvá časť, ktorá tvorí teoretický aparát, poskytuje základ pre následný výskum a zoznamuje čitateľa s problematikou body image. Druhá časť je venovaná obsahovej analýze ženských internetových magazínov, ktoré ponúkajú zaujímavý …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 9. 2009
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/24798
Thesis defence
- Date of defence: 14. 9. 2010
- Supervisor: Jan Koudelka
- Reader: Marcela Zamazalová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/24798
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Public relations a jeho přesahy do content marketingu
Barbora Svádová -
NATO and Cyber: Content Analysis of Alliance’s Strategic Concepts and Summit Declarations
Michaela Prucková -
Gender differences in online conversation topics and self-disclosure: Content analysis of Czech adolescents’ instant messaging conversations
Jana Blahošová -
The foreign-policy content of selected State of the Union addresses: a discourse analysis
Jan Doškář -
The Penelopiad and The Odyssey: comparison and analysis of used themes and portrayal of the female characters
Zuzana Halámková -
“What a noble mind is here o’erthrown!”: A Character Analysis of Prince Hamlet in the First and Second Quartos of Shakespeare’s Play
Martina Kellnerová -
Comparative Analysis of the Age of Innocence and The Portrait of a Lady
Veronika Šebešová -
Comparative Analysis of the Age of Innocence and The Portrait of a Lady
Veronika Šebešová