Markéta PETRŮJOVÁ

Master's thesis

Dítě s dyslexií a učební text

A child with dyslexia and learning text
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na porovnání rozdílů v porozumění učebnímu textu dyslektického žáka a žáka nedyslektického. Prostřednictvím kvalitativního výzkumu, který byl založen na práci se dvěma druhy učebního textu, dospěla autorka k závěru, že kvalita porozumění učebnímu textu u dyslektiků je srovnatelná s kvalitou porozumění u nedyslektických žáků. Vzhledem k tomu, že mají dyslektici se čtením …more
Abstract:
This thesis is focused on the differences between dyslexic pupils and pupils without any defect congenital and their level of comprehension of vocational training texts. On the basis of qualitative research that drawn a support from two types of text books, the author came to conclusion that the quality of comprehension of each group of pupils is totally comparable. Seeing that the dyslexic pupils …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 4. 2010
Accessible from:: 9. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 14. 5. 2010
  • Supervisor: Doc. PhDr. Eva Höflerová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

PETRŮJOVÁ, Markéta. Dítě s dyslexií a učební text. Ostrava, 2010. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 9.4.2010

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 9. 4. 2010 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakulta

University of Ostrava

Pedagogical Faculty

Master programme / field:
Teaching for Primary and Lower Secondary Schools / český jazyk - hudební výchova