Kseniia Barsukova

Master's thesis

New tendencies of nation branding in the Nordic region

Nové Tendence Národního Brandingu v Severském Regionu
Abstract:
V nové době se parametry „měkké síly“, tedy ekonomická úspěšnost, kulturní a investiční atraktivita země, ideologická přesvědčivost, stávají klíčovou cestou k ovlivnění jiného státu a k jeho dosažení začaly státy takový nástroj aktivně využívat. jako národní značka. Tento fenomén implikuje vytváření vizuálních, emocionálních a asociativních vazeb mezi produktem/službou nabízeným místní nebo globální …more
Abstract:
In the new era, the parameters of "soft power", namely economic success, cultural and investment attractiveness of the country, ideological persuasiveness, become the key way to influence another state, and to achieve it, states began to actively use such a tool as nation branding. This phenomenon implies the creation of visual, emotional and associative links between the product / service offered …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 6. 2023
  • Supervisor: Jana Peterková
  • Reader: Štěpánka Zemanová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/89266