Jazyková hra jako nástroj persvazivní funkce reklamy – Michaela Černá
Michaela Černá
Bachelor's thesis
Jazyková hra jako nástroj persvazivní funkce reklamy
Language game as a tool of persuasive function of advertising
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá reklamou a principy jazykové hry v ní, prostřednictvím kterých dosahují reklamní texty své persvazivnosti. Kromě teoretického náhledu do dané problematiky je tedy hlavním cílem této práce identifikovat, popsat a analyzovat způsoby, jakými reklama pracuje s jazykem tak, aby adresáta co nejvíce zaujala, upoutala jeho pozornost a byla snadno a na dlouhou dobu zapamatovatelná …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with the advertising and principles of language game in it, through which advertising texts reach their persuasion. Except theoretical preview to this problem, the main goal of this thesis is to identify, describe and analyse the ways in which advertising works with the language so as to get the most of addressee's interest, attract his attention and to be easily and for …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2017
Thesis defence
- Supervisor: PhDr. Alex Röhrich, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ČERNÁ, Michaela. \textit{Jazyková hra jako nástroj persvazivní funkce reklamy}. Online. Bachelor's thesis. Liberec: Technical University of Liberec, Faculty of Science, Humanities and Education. 2017. Available from: https://theses.cz/id/ub46p9/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
Černá, Michaela. Jazyková hra jako nástroj persvazivní funkce reklamy. Liberec, 2017. bakalářská práce (Bc.). Technická univerzita v Liberci. Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Technická univerzita v Liberci, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogickáTechnical University of Liberec
Faculty of Science, Humanities and EducationBachelor programme / field:
Philology - Czech language and literature / Czech language and literature
Theses on a related topic
-
Jazyková hra v ruském propagačním a reklamním textu
Kateřina Vižďová -
Reklama - její typy a jazykové prostředky
Pavlína Zouharová -
I giochi di parole negli slogan pubblicitari
Lenka Bělašková -
Reklamnyj slogan v russkom i češskom jazyke
Igor Kapitula -
Reklamnyj slogan v russkom i češskom jazyke
Igor Kapitula
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights