Bc. Jana Míšková

Master's thesis

Praha versus Vídeň - marketing velkých uměleckých sbírek

Prague versus Vienna - art institutions from a marketing point of view
Abstract:
Práce se zaobírá marketingem velkým uměleckých institucí a jeho reálným využitím ve vybraných organizacích. Východiskem práce je marketingový mix 4P, jehož využití je popsáno na příkladech Národní galerie v Praze a galerie Albertina ve Vídni. Konkrétně se práce zaměřuje na produkt, cenu, distribuci a propagaci. Tyto dvě vybrané galerie jsou posléze srovnávány z hlediska reálného využití potenciálů …more
Abstract:
The thesis deals with the marketing strategies of art institutions and its use in selected organizations. The starting point of the thesis is the marketing mix 4P, which is applied to the examples of the National Gallery in Prague and the Albertina Gallery in Vienna. Specifically, the thesis focuses on the parameters of product, price, place and promotion. The two selected galleries are then compared …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 11. 6. 2019
  • Supervisor: doc. Ing. František Svoboda, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Simona Juračková, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta