Analýza konkurenčního prostředí podniku jako podklad pro návrh obchodní strategie – Bc. Barbora Šimková
Bc. Barbora Šimková
Bachelor's thesis
Analýza konkurenčního prostředí podniku jako podklad pro návrh obchodní strategie
Analysis of the competitive environment of the enterprise as a basis for designing business strategies
Abstract:
Bakalářská práce analyzuje pomocí vybraných metod, Porterova modelu pěti sil, SWOT analýzy, matice BCG, PEST analýzy, rozhovoru a dotazníkového šetření, konkurenční prostředí vybraného podniku. V průběhu práce autorka nalézá problémy v nesprávném konkurenčním boji a špatném mapování konkurentů, které přisuzuje nekompetentnímu vedení, jenž má za následek mimo jiné i nízké zisky. Dále však dokazuje oblíbenost …moreAbstract:
The bachalor thesis analyzes per slected methods Porter´s 5 five forces, SWOT analysis, Boston Consulting Group, PEST analysis, interview and survey the business enviroment of selected company. During the thesis author finds the problems in incorrect competetive fight and bad competition mapping which is attributed to incompetent management of the company which besides have results in low profits. …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 12. 2019
Identifier:
https://is.vstecb.cz/th/c04l2/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 2. 2020
- Supervisor: Ing. Iveta Kmecová, PhD.
- Reader: Ing. Šárka Exnerová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
ŠIMKOVÁ, Barbora. \textit{Analýza konkurenčního prostředí podniku jako podklad pro návrh obchodní strategie}. Online. Bachelor's thesis. České Budějovice: Institute of Technology and Business in České Budějovice. 2019. Available from: https://theses.cz/id/ufq057/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých BudějovicíchInstitute of Technology and Business in České Budějovice
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Business Administration and Management
Theses on a related topic
-
Obchodní strategie firmy na výrobu zmrzliny Na Dřívku
Sára Tlaskalová -
Obchodní strategie pro zahraniční expanzi firmy NetDIRECT s.r.o.
Eliška Řehová -
CSV jako součást marketingové komunikační strategie
Anna Pylypiuk -
Inovativní business modely
Sofiia Terekhova -
Účast na světové výstavě Expo jako obchodní strategie
Adéla Juhasová -
Vliv cirkulární ekonomiky na obchodní strategie
Ivan Souček -
Nová obchodní strategie firmy Aromatica.cz na zahraničním trhu
Marie Halířová -
Analýza podnikové kultury hotelového řetězce Hong Ngoc Dynastie Group
Thanh Nhan Vu