Aktuální přístupy k inkluzi žáků-cizinců do běžných základních škol – Mgr. Kamila Slezáková
Mgr. Kamila Slezáková
Master's thesis
Aktuální přístupy k inkluzi žáků-cizinců do běžných základních škol
Current approaches to foreign students' inclusion to common basic schools
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou inkluze žáků-cizinců na prvním stupni českých základních škol hlavního vzdělávacího proudu. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části je blíže popsán vzdělávací systém České republiky, legislativní a kurikulární dokumenty a jsou zde uvedena odborná východiska se zaměřením na vzdělávání žáků-cizinců. Praktická část diplomové práce …moreAbstract:
This thesis deals with the issue of current approaches to foreign students' inclusion to common basic schools. The thesis is divided into a theoretical and practical part. Theoretical part describes educational system of the Czech Republic, legislative documents and curriculum and mentions expert views on foreign students’ inclusion. Practical part is focused on the processing of the data gathered …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/uid8s/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 5. 2016
- Supervisor: doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D.
- Reader: doc. Mgr. Jana Kratochvílová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Primary School Teacher Training
Theses on a related topic
-
Postoje studentů speciální pedagogiky z hlediska implicitní a explicitní kognice: k oboru speciální pedagogiky, žákům se speciálními vzdělávacími potřebami a k získaným kompetencím k vykonávání budoucí profese
Kateřina Maříková -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Jana Novotná -
Speciální vzdělávací potřeby v dopravní pedagogice
Otakar Konsbul -
Speciální vzdělávací potřeby žáků s ADHD na 1. stupni základních škol
Lucie Masná -
Speciální vzdělávací potřeby žáků se zrakovým postižením
Dana Bílková -
Speciální vzdělávací potřeby žáků se zrakovým postižením
Dana Bílková -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Simona Mračková -
Inkluze žáků-cizinců na základních školách hlavního vzdělávacího proudu na příkladu žáků z vietnamské menšiny
Veronika Ovesná