Jídlo a jeho sociální kontext (případ vybraných žáků základní školy) – Hana Hogenová
Hana Hogenová
Bachelor's thesis
Jídlo a jeho sociální kontext (případ vybraných žáků základní školy)
Food and its social context (a case of the pupils in one elementary school)
Abstract:
Jídlo a jeho sociální kontext patří v současnosti ke stále častěji studovaným tématům v souvislosti s dětmi. Zdá se, že rodinné prostředí ovlivňuje stravovací návyky dětí a ty se pak odráží v dalších oblastech jejich sociálního života, jakými je například začleňování do kolektivu vrstevníků. Proto cílem práce bylo zjistit, jak u skupiny 25 žáků druhé třídy jedné litvínovské základní školy rodinné prostředí …moreAbstract:
Food and its social context in connection with children is studied more and more often today. It seems that family characteristics influence childrens eating habits. Those habits affect other parts of childrens social life as integrating into their peer class group as well. Therefore the goal of this paper was to find out how eating habits of 25 children from 2nd grade of a local elementary school …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 3. 2016
Thesis defence
- Supervisor: doc. PhDr. Michal Lošťák, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HOGENOVÁ, Hana. \textit{Jídlo a jeho sociální kontext (případ vybraných žáků základní školy)}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2016. Available from: https://theses.cz/id/ugjozu/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme / field:
Economics Policy and Administration / Public Administration and Regional Development
Theses on a related topic
-
Fenylketonurie a začleňování žáků do školního kolektivu
Zuzana Dobrovolná -
Analýza příčin školního neúspěchu romských dětí v kontextu problémů s integrací do školního kolektivu
Aneta Danielová -
Začleňování dětí cizinců do kolektivu dětí předškolního věku
Barbora LAUBEROVÁ -
Návrh činností pro začleňování dětí do skupiny vrstevníků v mateřské škole
Lucie Helísková -
Začleňování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do kolektivu školní družiny v ZŠ a MŠ Rosice
Radka Cimburková -
Rodina jako klíčový faktor utváření zdravého životního stylu dětí
Adéla ŠÍROVÁ
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights